WIADOMOŚCI

Leclerc wygrał czasówkę w Singapurze, problemy dotknęły Verstappena
Leclerc wygrał czasówkę w Singapurze, problemy dotknęły Verstappena
Charles Leclerc na przesychającym torze Marina Bay sięgnął po pole position przed GP Singapuru. Na mecie Monakijczyk okazał się szybszy od Sergio Pereza i Lewisa Hamiltona. Max Verstappen na polecenie zespołu przerwał swoją finałową próbę, kończąc zmagania na ósmej pozycji.
baner_rbr_v3.jpg

Podczas sesji kwalifikacyjnej do GP Singapuru według prognoz miało nie padać i tak było, ale tor pozostawał jeszcze miejscami wilgotny po wcześniejszych opadach deszczu. Z tego powodu kierowcy rozpoczynali ją na oponach przejściowych.

Pierwsze próby pokonania pętli toru na gładkim ogumieniu pojawiły się dopiero w końcówce Q2, ale było na to zdecydowanie za wcześnie.

Q3 dla odmiany kierowcy rozpoczynali głównie na slickach. Nic dziwnego nie było również w tym, że w takich okolicznościach Tsunoda oraz Magnussen próbowali pokonać szybkie okrążenia na przejściówkach, licząc na problemy rywali z czołówki na gładkich oponach.

Warunki panujące na torze sprawiły, że kierowcy zrezygnowali z tradycyjnego podziału Q3 na dwa przejazdy i raczej skupili się na ciągłym jeżdżeniu po torze, aby jak najlepiej wyczuć zmieniającą się przyczepność. Lewis Hamilton nie miał sobie równych w takich warunkach w pierwszej część sesji i długo utrzymywał się na pierwszym miejscu z dużą przewagą.

W końcówce warunki zaczęły się jednak na tyle poprawiać, że czasy zmieniały się jak w kalejdoskopie.

Ostatecznie najszybszy okazał się Charles Leclerc, który o 0,022 sekundy wyprzedził Sergio Pereza i o 0,054 sekundy Lewisa Hamiltona. Czwarty był Sainz, a dopiero 8. Max Verstappen, który na polecenie zespołu przerwał swój finałowy przejazd, który mógł zapewnić mu pole position.

Na chwilę obecną nie wiadomo co było przyczyną takiej decyzji, ale wygląda na to, że ekipa musiała dopatrzyć się jakiś nieprawidłowości w funkcjonowaniu jego auta. A może także chodzić o to, że w aucie Holendra mogło zacząć brakować paliwa wymaganego do pobrania próbki przez FIA.

Dzięki temu przed Holendrem znaleźli się jeszcze Alonso, Norris i Gasly, a czołową dziesiątkę uzupełnili Magnussen i Tsunoda.

Przebieg Q1 i Q2


W Q1 pierwsi na torze zameldowali się kierowcy Mercedesa, którzy szybko ustanowili dwa najlepsze czasy, ale długo ich nie utrzymali.

Na przesychającym torze kierowcy cały czas poprawili swoje wyniki, a ostatecznie najszybszy okazał się Max Verstappen z Red Bulla, który o 0,1 sekundy wyprzedził Lewisa Hamiltona i o przeszło sekundę, trzeciego Charlesa Leclerca.

Do Q2 nie przeszli: Bottas, Ricciardo, Ocon, Albon oraz Latifi.

W drugiej części sesji kwalifikacyjnej kierowcy dalej korzystali z opon przejściowych, ale warunki na torze z każdą minutą poprawiały się, a założenie gładkich opon kusiło możliwością sprawienia dużej sensacji zwłaszcza wśród kierowców, którzy z reguły nie mają szansy na awans do Q3.

Pierwsze przejazdy zawodnicy pokonali jednak na przejściowym ogumieniu.

Po pierwszych próbach na czele tabeli wyników znalazł się Charles Leclerc przed Verstappenem, Perezem i Sainzem.

W końcówce sesji ryzyko pokonania pętli toru na gładkich miękkich oponach podjęli kierowcy Astona Martina oraz Zhou Guanyu, ale decyzja ta była zbyt optymistyczna. Całej trójce udało się bezpiecznie pokonać pętlę toru, ale bez poprawy swoich czasów, głównie za sprawa warunków panujących w trzecim sektorze toru. Kierowcy korzystając z przejściówek w końcówce potrafili jednak poprawić swoje czasy.

Ostatecznie Charles Leclerc utrzymał prowadzenie w tabeli przed Hamilton i Verstappenem, a do Q3: nie przeszli: Russell, Stroll, Schumacher, Vettel i Zhou.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół CzasIlość okrążeń
1 mc Charles Leclerc Ferrari 1:49.412
2 mx Sergio Perez Red Bull 1:49.434
3 gb Lewis Hamilton Mercedes 1:49.466
4 es Carlos Sainz Ferrari 1:49.583
5 es Fernando Alonso Alpine 1:49.966
6 gb Lando Norris McLaren 1:50.584
7 fr Pierre Gasly 1:51.211
8 nl Max Verstappen Red Bull 1:51.395
9 dk Kevin Magnussen Haas 1:51.573
10 jp Yuki Tsunoda 1:51.983
11 gb George Russell Mercedes 1:54.012
12 ca Lance Stroll Aston Martin 1:54.211
13 de Ralf Schumacher Haas 1:54.370
14 de Sebastian Vettel Aston Martin 1:54.380
15 cn Zhou Guanyu 1:54.518
16 fi Valtteri Bottas 1:56.083
17 au Daniel Ricciardo McLaren 1:56.226
18 fr Esteban Ocon Alpine 1:56.337
19 th Alexander Albon Williams 1:56.985
20 ca Nicholas Latifi Williams 1:57.532

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

32 KOMENTARZY
avatar
X-Y-Z

01.10.2022 16:14

0

Coś papierowemu nie poszło na mokrym. No cóż papier i woda nie idą w parze


avatar
giovanni paolo

01.10.2022 16:15

0

No trudno, wygra wyścig z 8 miejsca startowego na torze, na którym nie da się wyprzedzać.


avatar
poppolino

01.10.2022 16:15

0

Ze względu na brak presji w mistrzostwach można na to już przymknąć oko, ale i tak wtf. Może rzeczywiście brakło już paliwa. A może chcieli dać rywalom fory żeby tacy ludzie jak Werter, Davien, czy kilkunastu innych z tego forum nie dostali już całkowitej depresji? :D Nie z takich pozycji się już wygrywało.


avatar
Viggen2

01.10.2022 16:16

0

Nie wierzę no, Hamilton w decydującym momencie popełnił błąd i w 3 sektorze zblokował koło, to go kosztowało PP. Szkoda, bo czułem, że tutaj naprawdę może się udać zdobyć pole


avatar
hubos21

01.10.2022 16:27

0

@3 Już poprzednie kółko miał szybkie ale też odpuścił i pewnie już paliwa nie było


avatar
Kaki87 Aron

01.10.2022 16:33

0

Mówię wam Leclerc jest po prostu lepszym kierowca od Verstappena . Max ma najlepszy bolid w stawce i tyle


avatar
hubos21

01.10.2022 16:36

0

@1 W Q3 mokrą to mogłeś mieć pieluchę bo tor był już suchy


avatar
BekowySzyderca

01.10.2022 16:39

0

@1 Nie musisz na siłę wszystkim przypominać, że urodziłeś się przez przypadek. Niedotlenienie mózgu jak widać postępuje :) Kwalifikacje lepsze niż wszystkie sprinty razem wzięte. Jutro szykuje się wspaniałe show. Oby z niespodziankami na podium.


avatar
poppolino

01.10.2022 16:50

0

@5 No właśnie kurde szkoda że go nie dokończył. Ono też wyglądało na dobre


avatar
hubos21

01.10.2022 17:09

0

@9 Nie z takiego pola wygrywał, ciekawsze jest co tam się stało


avatar
X-Y-Z

01.10.2022 17:31

0

psycho-fani Maxa mogą się dwoić, troić i zaklinać rzeczywistość, ale nic nie zmyje plamy z jego papierowego tytułu w 2021roku, a teraz wszystko wskazuje na to, że jeszcze dojdzie do tego kolejna afera, że w 2022r zdobędzie tytuł dzięki nieuczciwym działaniom kierownictwa RedBulla, którzy jak mówią eksperci F1, zwyczajnie OSZUKIWALI rozwijając bolid przekraczając limit budżetowy. P.S. Myślałem, że w tym roku Max zdobędzie swój PIERWSZY tytuł jak prawdziwy mistrz.


avatar
Davien 78

01.10.2022 17:34

0

Brakło paliwa czy 70 dodatkowych inż. poupychanych w działach marketingu i promocji (i Bóg wie gdzie jeszcze) trzeba było schować bo się gorąco zrobiło. Albo jedno albo drugie. Czytałem że FIA zwrotne pismo do puszkarzy odesłała już w czerwcu z adnotacją że koszty dodatkowych ludzi na etatach w innych działach to 7 mln. Od czerwca trwa wewnętrzna dyskusja puszkarzy z FIA (skąd to znamy), chociaż raport zbiorczy FIA powinna upublicznic już w czerwcu. Sprawa się rypła bo z 7 mln zjechali na coś ponad 5 mln w tych dyskusjach (poniżej 5 mln kara jest mniejsza) i jeden uczciwy księgowy wynajęty przez FIA pobiegł to prasy bo sprawie grozi zamiecienie pod dywan. A jest co zamiatać bo w ten sposób przeszedł 2021, obecnie też tak to działa, no i trwają już prace nad samochodem na 2023. Ciekawe jak teraz ukręcą łeb sprawie. Przypomina mi się sezon 2021 kiedy nosili po cztery segregatory do FIA w kwestii skrzydła Merca a z drugiej strony mega wała robili za plecami. Tylko jeden zespół jest do tego zdolny.


avatar
X-Y-Z

01.10.2022 17:47

0

@12 Dokładnie!!! Zgadzam się z Toba w 100%. Puszki pozostaną puszkami. Szkoda tylko, że FIA nie ukróciła tego procederu już w czerwcu, ale kto wie ? Może komuś tam zapewnili "......dożywotni zapas RedBulla" tak jak to proponowali pewnemu kierowcy w ubiegłym sezonie


avatar
Drs

01.10.2022 18:03

0

@12 brakło pieniędzy na ukończenie 3 sektora


avatar
poppolino

01.10.2022 18:17

0

@12 XD. Nawet tutaj znalazleś okazję żeby walnąć swoje kazanie numer 483050 na temat tego jacy RB i Max są nie uczciwi itp. Jak będzie artykuł o tym że Max poszedł się wysrać to też będziesz się żalił w komentarzach? @11 Spoko, żyj sobie z taką świadomością. Na szczęście jest to twój problem a nie nasz.


avatar
sty77

01.10.2022 18:27

0

Wszedłem dowiedzieć się z artykułu (lub komentarzy pod nim) co tak naprawdę było przyczyną nie dokończenia ostatniego okrążenia przez Maxa a gdy artykuł nie dał odpowiedzi to komentarze pod nim to raczej jakaś hejtownia nic nie wnosząca i nie mająca wspólnego z królową sportów motorowych F1. Pozdro bawcie się dalej.


avatar
hubos21

01.10.2022 18:30

0

@15 Przynajmniej widać, że poziom frustracji rośnie, tzn boli z tyłu


avatar
Grzesiek 12.

01.10.2022 18:31

0

@ 16 Zbyt mała ilość paliwa. RB dał ciała tym razem


avatar
Grzesiek 12.

01.10.2022 18:42

0

12 dewiant 78 Widzisz, znowu strzelasz ślepakami. Bo skąd Ci się wzięło 5 baniek ? Skoro 5% z 148.6 mln, a więc limitu na 2021 r., to około 7.43 mln. Ale co tam pluj dalej, tylko uważaj bo Ci śliny w gębie zabraknie :-D


avatar
waterball

01.10.2022 18:54

0

A może RB dostał taką sugestię od F1? Gdyby Ver jechał z pole position na torze gdzie trudno wyprzedzać to istniała obawa że spadnie oglądalność bo po co oglądać wyścig skoro wiadomo kto wygra? A tak - emocjonujcie się ludzie. a my będziemy liczyć pieniążki!


avatar
hubos21

01.10.2022 18:57

0

@18 To na ostatnim kółku ale okrążenie wcześniej miał różowy pierwszy sektor i prawie 0,7 zapasu ale kazali mu to okrążenie porzucić więc dzisiaj w RBR zapachniało Italią


avatar
borek87

01.10.2022 19:00

0

Wygrywał nie raz startując z ostatniego miejsca, to i wygra z 8... no problem...


avatar
Grzesiek 12.

01.10.2022 19:05

0

21 hubos21 Dokladnie jak piszesz. Wystarczyło dokończyć tamto okrążenie i byłoby po zabawie. A tak to się sami zaorali. Cóż przynajmniej wyścig będzie ciekawszy.


avatar
Davien 78

01.10.2022 19:27

0

,,Se namyśloł" ze wsi tej co Zenek M. nie histeryzuj. Ale faktycznie czeski błąd, w nawiasie powinno być (poniżej 5% kara jest mniejsza). Co i tak nie zmienia faktu że nie zajumałeś. W sumie to już nie miałem zamiaru odnosić się do twoich wpisów bo już od pierwszego posta o guziczku, jaki na tym forum umieściłeś widziałem że rozumem nie grzeszysz za mocno, no ale że zamiast 5% dałem 5 mln to w drodze wyjątku dam ci dobrą radę. Jako że tęgo namyślosz a na guzikach się nieco znasz to: weź zamontuj taki w poręczy własnego fotela, po czym go wciśnij. Może wystrzelisz się do innej galaktyki i będzie spokój.


avatar
Grzesiek 12.

01.10.2022 19:35

0

@ 24 dewiant 78 Widzisz, mnie nie interesuje ile dziennie obornika widłami wywalasz w swojej oborze. Tylko o to że żapach gnoju odbiera Ci rozum i walisz głupoty jedna za drugą.


avatar
kiwiknick

01.10.2022 19:41

0

Prawie sami idioci się tu udzielają ;)


avatar
oliwierson

01.10.2022 21:16

0

@26: pełna zgoda, bo inaczej nie można tego nazwać. Frustraci, nienawistnicy i zwykłe poj*by. Binarni "forumowicze", zero/jedynkowe świry. Psychofani, umysłowo zaorani, co to im się wydaje, że ich zdanie jest najmojsze i nie ma takiej możliwości, żeby było inaczej. Sfrustrowani, niespełnieni, do cna popie*doleni.


avatar
Szaakal

01.10.2022 21:39

0

Za prawdę wysoki poziom prezentuje ten portal. Kempa, serio? Jak dla mnie ta strona to kiedyś było serce polskiej F1...


avatar
Manik999

01.10.2022 22:14

0

Portal prezentuje wręcz katastrofalnie niski poziom. Na normalnym powinno się bezwzględnie banować psychofanów Maxa i Lewisa, tu natomiast trwa to w najlepsze. Ale wiadomo, ma to na siebie zarabiać, a gównoburza swoje zrobi.


avatar
Otta

01.10.2022 23:45

0

Nikt nikomu nie zabrania być oddanym kibicem danego zawodnika, ale elementarne zasady współżycia społecznego i wzajemnego szacunku powinny być respektowane... Żenada.


avatar
Krukkk

02.10.2022 12:53

0

Do wszystkich zdegustowanych poziomem komentarzy: To nie wina Pana Admnistratora lub Moderatorow, ze idiota jeden z drugim maja potrzebe obnosic sie ze swoja pustka w glowie. Na ulicach co widzicie? Kulture, inteligencje, uprzejmosc i szacunek do drugiego czlowieka? :D


avatar
devious

02.10.2022 13:24

0

-Piękne, emocjonujące kwalifikacje na świetnym, trudnym, ulicznym i do tego przesychającym torze* -Wspaniała walka na tysięczne sekundy, 0,054 s pomiędzy Top3 -6 różnych bolidów na pierwszych 7 miejscach -5 różnych kierowców z szansą na PP aż do ostatnich sekund -Wielki dramat Maxa, który jechał kosmicznie na ostatnim kółku, był mniej więcej 0,5 s szybszy od Charlesa po 2 sektorach i nie mógł dokończyć kółka. Jego oba ostatnie, szybkie kółka dałyby mu PP, ale żadnego nie dokończył - pech i błąd zespołu, bywa. -Dzięki pechowi Maxa jutro będzie jednak jeszcze ciekawiej. -Wspaniała jazda Leclerca, Hamiltona i Alonso, Fernando w wyraźnie słabszym od czołówki bolidzie Alpinie był tylko 0,5 sekundy od PP i był aż 0,6 s szybszy od Norrisa w porównywalnym aucie. Dla mnie bohater quali. -Niespodziewanie słaba postawa Russella i Ocona, Bottas i Vettel kolejny raz przegrywający z Zhou i Strollem itd. itp. Na pewno jedne z najlepszych quali w ost. latach. No ale po co to wszystko komentować i się zachwycać, lepiej wejść na forum i poobrzucać się gównem. Klasyka. I nie mówię tylko o tym forum, bo zauważyłem ten trend wszędzie... Kiedyś może było inaczej, bo F1 była bardziej niszowa i wielu kretynów skupiało się na piłce nożnej czy innych sportach dla troglodytów, obecnie F1 stała się tak popularna, że napłynęły te nieszczęsne "masy" kibicowskich zombie. Przykre to wszystko, a przez to ja też np. już coraz rzadziej się gdziekolwiek udzielam, szkoda czasu na to. *jak zawsze najlepsze qual i wyścigi są na przesychającym torze - to najlepsze warunki w F1, bo i jest trudniej i większy element losowości, nie da się przewidzieć wyników i siedzi się "na krawędzi fotela" oglądając jak kierowcy walczą na granicy przyczepności, czasami wręcz wychodząc cudem z poślizgu itd.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu